We kennen het wel: Bij een bedrijventerrein proberen we de verleiding te weerstaan, maar toch nemen we de afslag. Onze auto past makkelijk onder de hoogtebegrenzer door. We passeren de verlichte welkomstborden en komen tot stilstand bij een verlicht menubord waar we onze keuze maken. We praten via de intercom in de bestelzuil. We volgen de routeborden en rekenen verderop af. Enkele minuten later staat op ons dashboard een complete maaltijd.
Waarom beschrijven we deze ervaring? Omdat alle producten die we zojuist passeerden, iets met elkaar gemeen hebben. Ze komen vrijwel allemaal bij Haco Lichtreclame vandaan. Alle grote landelijke ketens met een drive-thru zijn klant bij Haco en dat heeft een goede reden. Haco is ervaren in het produceren en leveren van de gehele linie aan producten inclusief de know-how die nodig is om een drive-thru succesvol te maken. Recent mochten we ons werk wederom realiseren, ditmaal bij… Starbucks.
Geen onbekende
Haco en Starbucks zijn zeker geen onbekenden van elkaar. Haco maakt al jarenlang lichtreclames voor ’s werelds bekendste koffiezaak. Des te mooier is het dus, dat Haco ook bij de nieuwe vestiging van Starbucks in Bleiswijk aan de slag mocht. Met een assortiment aan producten zetten we daar een gehele drive-thru beleving neer.
Maar wacht even, een drive-thru bij Starbucks? Dat zagen we in Nederland nog niet eerder. Het drive-thru concept kennen we natuurlijk van enkele andere grote ketens, maar koffie bestellen vanuit je auto was tot voor kort vooral een Amerikaans ding. Dat verandert nu in rap tempo en over niet al te lange tijd is de Starbucks met drive-thru ook hier gemeengoed.
Werk aan de winkel
Tegen de boeiboorden van het nieuwe pand in Bleiswijk plaatste Haco LED-verlichte doosletters, voorgemonteerd op kokerframes in RAL-kleur. De drive-thru naast het pand bestaat uit een hoogtebegrenzer, routeborden en bestelzuilen, uitgevoerd in aluminium en strekstaal met vinesse teksten en markeringen. Boven het pand uit prijkt een grote doeklichtbak met afgeronde hoeken; de “lollypop”. Met zijn 14 meter hoogte doet deze lichtreclame niet onder voor een reclamemast. Een duidelijke eyecatcher vanaf de weg dus en dat ingrediënt is essentieel voor het succes.
Binnenkort op meerdere locaties
Starbucks Coffee To Go dus, een goede ontwikkeling voor koffieliefhebbers. Bleiswijk heeft de primeur op het Prisma Bedrijvenpark aan de A12, direct onderaan de afslag en op de invalsroute naar Zoetermeer. Andere locaties zijn ook in ontwikkeling en de volgende Starbucks drive-thru zal op korte termijn in Honselersdijk verschijnen.
Inspiratie opdoen?
Wilt u meer weten over de producten van Haco Lichtreclame? Of bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw vestiging? Doe online inspiratie op op onze projecten pagina of neem direct contact met ons op voor het maken van een afspraak.
Deel bericht: