Familiebedrijf Vepo Cheese is al 100 jaar een begrip als het om kaas gaat. Het bedrijf gaat met de tijd mee. Steeds strengere kwaliteitseisen worden gecombineerd met de toenemende wens om milieuvriendelijker te ondernemen. In 2019 werd al flink geïnvesteerd in een dak vol zonnepanelen en nu was ook het logo toe aan een opfrisbeurt.
Het duurzame alternatief
De vorige – 12 jaar oude – logo’s zijn destijds ook door Haco verzorgd. Alles was uitgevoerd in profiel 2: een neonglas contour, omgeven door een aluminium lichtvangrand. Een prachtige techniek, maar de LED wint het hier toch echt op duurzaamheid.
Het logo opnieuw uitgevonden
Bij de nieuwe teksten heeft Haco goed gekeken naar een manier om de vertaalslag van neon naar LED-techniek te maken, zonder af te doen aan het karakter van het geheel. De teksten werden in profiel HLD5 letters uitgevoerd; aluminium doosletters met een PVC lijst en lichtdoorlatende voorzijde. Door een wit contour krijgen de blauwe letters contrast en wordt de look van neonglas gesimuleerd. Voor het beeldmerk werd gekozen voor profiel HLD4. Dat betekent een volledig aluminium vorm met aluminium sponning en een vol verlichte acrylaat voorzijde. Het resultaat: logo’s met duurzame LED-verlichting, die optisch net zo herkenbaar zijn als de oude neon logo’s. De tekst en het beeldmerk zijn goed te zien vanaf de naastgelegen snelweg.
Snelle wissel
De monteurs van Haco weten van aanpakken. Binnen één dag werden de oude teksten en de bijbehorende schoren compleet gedemonteerd en werd de nieuwe teksten, inclusief nieuwe schoren, op het dak geplaatst. Zien hoe zo’n omwisseling in zijn werk gaat? Dat kan! Bekijk hier de video die Haco maakte tijdens de montage.
Website: vepocheese.com
Deel bericht: